The meaning of "hacking"

13 March 2004   67 comments   Misc. links

http://www.stallman.org/articles/on-hacking.html

Powered by Fusion×

"Richard Stallman"n:http://www.stallman.org gives his explanation of what "hacking" is. I think I agree with him:

"Playfully doing something difficult, whether useful or not, that is hacking."

That's the definition people who hack like. To many people "hacking" is what you do when you "break security to gain access to a system". I often use the word "hack" as a ad hoc desperate technical solution. Much like filling a leaking hole in a dam with chewing gum. It stops the leak but just ain't right.

Comments

Munir
if am a student of mcs can you let me detail of about hacking.
star
hacking means when someone goes into your profiles trying to see what you are up to.
Munir
i am a student of ms cs in a london. i am working on hacking , can you help me if so then please let me some valuable material.
thanks.
can you answer the following questions.
what is hacking,meaning , how, why ,by what language, which software, advantage and disadvantage of hacking ect.if you have a proper book let me as soon as posible.
thanks
nazish
hey i'll try to help you coz i have done some work on hacking already!
Hacking is unauthorised access purpose of carrying out criminal offences e.g. hacking into a business’s computer in order to get its information stored in its computer system.
dinesh
how can i learn it.......
i need your help.....
umesh chouhan
how i can hack of any ohther as banking , coolage and etc website tell me and tell me those software that use in haching
suthi
i what to know about hacking
karima
give some disadvantage of haching
Anonymous
hi misskarima how r u
Anonymous
can tell us what is the meaning of hacking?and the advantages and dis advantages?
khushwant singh
hi am khushwant from india am doing ENGG in computer's well i dont have knowledge abt hacking so can u tell me wat is hacking frm the beginning i also want to learn how can we hack a computer or how can protect our computer frm hacking
ravi
can u tell me something about hacking as i am beginer of this field
ASHWAT
hi kushwant plz help me i'm doing an project on haking so give me information what ever u know about haking....
deepa
i want to do a project on hacking can i get some information or related topics on hacking
sampath
i hope that u didi the project on the hacking !i am the doing my b.tech and i want 2 do the project on the HACKING!
so plzzzzzzzzzzz can u give the full detail of the hacking?
waiting for u r answer!!!!
Anonymous
i dont know what is hacking but i am keen to learn this can u help the me to get started the basic to profetional thanks if u guide me
becky
i want to know what hacking is use for and am willing to know about it can u pls get me information about hacking.thanks
vijay
I want to know briefly abt hacking can any1 sugfgest me for this bcoz I wanna do project on tht
shikha
haking means intenttially gaining unauthorised access to a computer system.
the term "hacker" has changed over the last 40 years:
1960s-1970s a hacker is a clever and creative programmer; not destructive; harmless

1970s-1990s hacking starts to become negative; breaking into large computer systems e.g. Govt agencies; spreading viruses; stealing/changing information. also phone phreaking (using phone systems illugally)

1990s-today Hackers exploit the vulnerability of the Internet; very destructive; disrupetive; involving organised crime; increased risk for e-commerce.
ASHWAT
hi shika my Ashwat i'm doing e&c engg. in banglofe so can u give me information about haking.......
raja
plese making a many security for a my system and haking about mailaing from me some pdf formet text attechment for a mail address..................
Peter Bengtsson
sure, that makes sense.
gr8hacker143
really very very good
steven wiil
can i know more the information about hacking
Arjun
I don't any thing about hacking but i want to know every thing about it please tell me every thing u know i know that hacking is very deep sub but will try my best to learn thanks
deeps
i want to know abt hackingi want material for term paper.
can u help me?
tharsini
i am a student of ICT in Malaysia. i am working on an assignment on hacking , can you help me if so then please let me some valuable material.
thanks.
can you answer the following questions.
what is hacking,meaning , how, why ,by what language, which software, advantage and disadvantage of hacking ect. CAn you send me the information on my email address.
srinivas
hi...
im an engg student..i have an idea to do a paper on hacking.
can u please tell me what are all the important topics can i cover & please pass me some important details and if u don't mind can u pls give me few related links.....

pls help me
andy
hi can youplz give me information on how to hack a hotmail acount thanks
nazish
why do people wanna hack someones account i don't get is i think it's sad!
pankaj
can you please tell me about "TESTING CORPORATE NETWORK SECURITY FROM HACKERS"
Alee
i get some information or related topics on hacking
karthik
i want the def'ns of both hacking and ethical hacking
francis asanab
i want to know how to hack
Anonymous
hacking the way your thinking is mostly reverse engineering, which you can learn how to do here: http://en.wikibooks.org/wiki/Reverse_Engineering
It has a very steep learning curve though, which is why there are few who can actually do it
akhilesh yadav
I m akhilesh of B-tech 1St year(c.s) student I want to learn about hacking and how can I become a good hacker
please.......... help me
prasanna
hie frds .. can u guies tell the diffrance betwen hacking and cracking
maninder
can u tell me how to hack the site
kartik
wat te hell hacking is???????
dev
what is hacking i want to know. full description
guri
hi im an eic eng .i want to know abt hacking..plz give full description
Victor Ho
can u send me some information on haking? The hacker attitude, character and behavior? Why does kacker want to hack people's computer system? Thenks for helo.
hamid22
hellow i want an software wich is given in web only in demo version wich is limited in options, can you help me to have full version, i have search in all peer2peer software but it not exist
manish
i want detail abt hacking
jai
i want 2 know what hacking can any
1 tell me real meaning of hacking??????plz let me know ho know it..............!!!!!!!!!!!
Romail
i want to learn hacking will u plzzzzzzzzzz
zero cool
hahaha all these ppl wanting to know how to hack. dude listen man any real hacker knows he wouldnt and shouldnt tell anyone anything but if the guys toooo nice he might but definately not on a blog man. cum on !!! i mean i am doing a project on bank hacking need some help though.
satish
then how should i know abt hacking ,can u advise me plz iam so interest..
lollypop
i wanna know in full details......what is the meaning of hacking and how can hacking be madecoz i really wanna know....
kedar dare
I m so impressed by definition of hacking.....really it is!!!
garapati_satish2000@yahoomail.com
i want to know abt hacking plz help me...
satish
i want to know abt hacking plz help me....
Azaz Ahmad Khan
i m capable to hack any site information but affraid to hack.....
its only due to link line any one who interested in use of his line can contect me thanks
Anonymous
hi people! can anyone please tell me how to avoid hacking, i kno what it is and stuff but i wanna know how to avoid it!!
nazish
hey, u aryt, can you please tell me how to prevent hacking i really need to know. and what's unauthorised data distributing software? reply now please
nazish
hi people! can anyone please tell me how to avoid hacking, i kno what it is and stuff but i wanna know how to avoid it!!
kijet
i want to learn about hacking may any healp me to learn how it could be
kijet
im a student..i have an idea to do a paper on hacking.can u please tell me what are all the important topics can i cover & please pass me some important details and if u don't mind can u pls give me few related links.....
raj
i want to know about hacking anybody can help me please
Anonymous
hei nice rewies can i know what is the main software we can use for hacking???
Dinesh
someone who break your security system
samit kumar mohanty
plse i want to learn hacking ....
rehan
if any one interested in hacking so email me at rehan.komal@gmail.com
pallavi
i want to learn hacking will you help me out.......
divya
i want to write description of hacking but i am not geeting can you please help
jay
HI > IF ANY BOOK IS THERE FOR HACKING PLS SEND TO ME M WAITING....... ANYONE PLZZZZZZZZZZZ
Thank you for posting a comment

Your email will never ever be published


Related posts

Previous:
To readline() or readlines() 12 March 2004
Next:
Finished the bulk of my dissertation 15 March 2004
Related by keywords:
Hacking and martial arts 22 November 2004
waiting for your guidance 19 February 2006
I'm not a hacker 08 July 2007
TAL here hack in Plone 28 April 2005
Unusual job offer 03 March 2004
Software Patents in the EU (Stallman's explaination) 21 June 2005